Sivut

keskiviikko 9. kesäkuuta 2010

Mintun lasagne

Koska olen vielä aika huono ruoanlaittaja (ruoka maistuu ihan hyvälle, mutta en osaa kikkailla ja olen usein perilaiska), olen enemmän kuin iloinen kun joku antaa minulle kokkaukseen liittyviä vinkkejä. Kaikista eniten kuitenkin arvostan vinkkejä, jotka saan ihmisiltä, joita arvostan tässä elämässä eniten - ystäviltäni. Joten kun Minttu viimein ravisteli minua ("lopeta nyt hemmetti se valmislasagnen väkertäminen"), otin innoissani hänen lasagnereseptinsä vastaan ja päätin kokeilla. Hieman enemmän vaivaa, kenties hieman enemmän rahaa kuin valmispaketin kanssa taiteiluun, mutta - huomattavasti enemmän makua. Tästä lähtien tässäkin porukassa syödään vaan ja ainoastaan kotikutoista. 


JAUHELIHAKASTIKE:
2 sipulia
3 - 5 valkosipulin kynttä oman maun mukaan
500 g jauhelihaa
2 lihaliemikuutiota
suolaa
mustapippuria
oreganoa
400 g tomaattimurskaa

VALKOKASTIKE:
5 rkl voita
0,8 dl jauhoja
1 l maitoa
300 g juustoa
suolaa
viherpippuria

PÄÄLLE:
juustoraastetta

Kuullota sipulit ja valkosipuli sekä ruskista jauhelihan kanssa. Lisää mausteet ja tomaattimurska. Anna kiehua kasaan. Kypsennä voi ja jauhot. Lisää maito sekä juustokastike. Mausta suolalla ja viherpippurilla. Kaada lasagnevuokaan ensin jauhelihakastiketta, sitten juustokastiketta ja niiden päälle levyt. Jatka samoin kunnes vuoka on täynnä. Levitä päälle juustoraastetta. Paista 200 asteessa noin tunti. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti