Sivut

sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Lähi-idän keittiö


KUKA?
Olen joskus ostanut tätä vuonna 2008 ilmestynyttä Otavan kirjasarjaa (johon kuuluu lähi-idän keittiön lisäksi curryruoat, kalat ja merenantimet, makeat herkut, makeat ja suolaiset muffinit, pastat, suklaaherkut, tapakset ja antipastot sekä thairuoat) kahden kirjan verran, kumpasenkin 3 euron alehintaan. Turhaan! En ole tästäkään kirjasta koskaan mitään kokannut.


MITÄ?
Nyt kun kuitenkin olen ottanut urakakseni siivota keittokirjahyllyäni ja pistää turhat kirjat menemään (jotta voin hyvällä omallatunnolla ostaa uusia :D), olen tutkinut tätäkin kirjaa hieman tarkemmin. Reseptit on jaettu mezeihin ja keittoihin, kasvisruokiin, liha- ja kalaruokiin sekä jälkiruokiin ja juomiin. Lopulta kuitenkin löysin kirjasta kokeilunarvoisia juttuja. Kirjassa on hyvä pitaleipien ohje. Olen joskus nuoruudessani tykännyt kikhernepullista, joten kikhernepyöryköitä chilidipin kanssa aion jossain vaiheessa kokeilla. Jälkiruoista löytyi mielenkiintoinen jogurttihyytelö sahramilla maustettuna. Kirjassa on myös pari käyttökelpoisen kuuloista lammasreseptiä.



HÄH?
Kirja vilisee niin erikoisia raaka-aineita, että vaikka sellaisia suomesta saisikin, minun arjellani sellaisia ei ole aikaa metsästää. Minulle kaikki ruokaan tarvittavat pitää löytyä lähikaupasta.

TUOMIO:
Kokeilunarvoisia juttuja löytyi, mutta ne testattuani kirjani saa päätyä seuraavalle kotikokille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti