Sivut

tiistai 16. maaliskuuta 2010

Hylsymission mikrobi-vaihe (ei heikkohermoisille)

Viikonloppu ja alkuviikko on kulunut tiiviisti perjantaiseen tenttiin lukien, joten postailut ovat jääneet hieman vähemmälle. Koska teoriaopintoni ovat siinä vaiheessa, että eilen olisi ollut viimeinen varsinainen tentti (olen hieman flunssassa ja kuumeisena täällä, joten en ollut paikalla), joten nyt on jäljellä enää hylsyjen suorittaminen :) Tämän "hylsymission" aloitin jo alkuvuodesta ja kaksi hylsyä olen saanutkin jo kurottua suoritetuiksi, mutta olisihan näitä vielä.. Ja tällä kertaa vuorossa mikrobiologia, joten ruokahalua ei hirveästi herätä tekstit "mikrobeja on kaikkialla" ja "mikrobit tulevat toimeen vaatimattomissakin oloissa" :P Ehkä myös tämän postauksen olisi voinut aloittaa jotenkin muuten kuin kirjoittamalla mikrobeista, mutta en jaksa painaa deleteä. Lisäksi en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka menettävät ruokahalunsa siitä, jos puhutaan jostain epäherkullisesta aiheesta, kuin nyt esimerkiksi bakteereista. Itse olen niin kova syömään, että vaikka vieressäni on tuhannen tuubassa oksennettu, olen silti vetänyt hodaria kitaan kahdella nakilla.

Lisäksi löimme pekonin kanssa viime viikolla vetoa ja vedon hävinneenä hänen olisi pitänyt laittaa koko viime viikon sapuskat. Näin ei kuitenkaan tapahtunut; pekoni olisi varmaan alistunut tappioonsa, mutta minä sain omituisia ideoita, että "ei me nyt tuota syödä, kun nyt laitetaan näitä täytettyjä tomaatteja." Pekoni on jo 1,5 avioliittovuoden jälkeen oppinut vaikenemaan ja alistumaan kohtaloonsa - ja syömään niitä täytettyjä tomaatteja juuri sinä päivänä kun minä innostun niitä laittamaan. Ajattelin kuitenkin viikonloppuna antaa periksi voitolleni ja antaa pekonin hävitä kunnialla - laittakoot sitten sitä ruokaa.


Joten herneet ovat likoamassa ja minä koitan keskittyä vielä hitusen tuohon mikrobiologiaan. Ja terveellisistä elämäntavoista ja laihdutuslupauksista huolimatta vetelen Maraboun Sensational vadelma-jogurttisuklaata nostattamaan tenttiinlukuintoa - edes parasiittikuvien katselu ei minun ruokahaluani himmennä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti